همشهری آنلاین: آناهیتا همتی که به کمپین «سین هشتم، سرپناه» پیوسته است با اشاره به اینکه هنرمندان گام اول حمایت از بی سرپناهان را برداشته اند بی‌توجهی به این افراد را خلأیی دانست که مدت هاست احساس می شود.

آناهیتا همتی

به گزارش مهر؛ آناهیتا همتی با اشاره به پیوستنش به کمپین «سین هشتم، سرپناه» بیان کرد: در کشور ما کمتر به بی سرپناهان توجه می شود درحالیکه کمبود زیادی برای این موضوع احساس می شود. به همین دلیل هنرمندان احساس کرده اند باید قدم اول را برای حل مسئله افراد بی سرپناه بردارند تا به این ترتیب به مسئولان تلنگری وارد شود و آنها گام دوم را بردارند.

بازیگر سریال «ترش و شیرین» با بیان اینکه باید خود را جای افراد بی خانمان بگذاریم، یادآور شد: وقتی خود را جای این افراد می گذارم به این فکر می کنم که اگر خانه ای نداشتم در سرما و گرما چگونه شرایط را تحمل می کردم و چقدر زندگی برایم سخت می شد. کافیست چند ثانیه خود را جای آنها بگذارید تا به آنها ملحق شوید. 

همتی همچنین از خلأیی که نسبت به بی خانمان ها وجود دارد، گلایه کرد و گفت: در تهران ثروتمندان زیای وجود دارند که کارهای خیر بزرگی انجام می دهند اما تمرکز بیشتر آنها روی مدرسه سازی و یا فراهم کردن امکانات دیگر است و حالا من امیدوارم این حرکت باعث ایجاد تلنگری شود تا به قشر بی سرپناه نیز توجه شود. البته این توجه را بیشتر، مسئولان باید داشته باشند چون مردم کشور ما با وجود تمام فراز و فرودهایی که در زندگی داشته اند همیشه صبوری کرده اند.

بازیگر سریال «باغ سرهنگ» با اشاره به اهدای جایزه خود در کمپین «سین هشتم، سرپناه» بیان کرد: من سال ۹۱ برای بازی در نمایش «تعبیر یک رویا» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور در جشنواره تئاتر فجر موفق به دریافت جایزه شدم که آن جایزه را برای این حراج اختصاص می دهم.

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با تاکید بر لزوم ایجاد شرایطی ویژه برای حمایت از افراد بی سرپناه و بی خانمان عنوان کرد: باید تسهیلات ویژه ای برای این افراد فراهم شود به طور مثال رایگان درمان شوند و یا در مراکزی مخصوص به خود امکاناتی داشته باشند. در بسیاری از کشورها این شرایط را مهیا می کنند و حتی اگر در کشورهای توسعه یافته این معضل حل شده باشد به سراغ کشورهای کمتر توسعه یافته و یا کشورهای محروم آفریقایی می روند و این مساله را در کشورهای دیگر حل می کنند بنابراین دولتمردان و مسئولان ما هم باید به فکر این افراد باشند.

وی در ادامه درباره فعالیت های هنری این روزهای خود گفت: فعلا کار خاصی در تلویزیون و یا روی صحنه ندارم اما امیدوارم سال ۹۴ سالی باشد که پیشنهادهای خوب کاری داشته باشم.

همتی که در چند سال اخیر در دو سریال «ترش و شرین» و «خانه به دوش» به کارگردانی رضا عطاران بازی کرده است در این باره گفت: اگر آقای عطاران دوباره بخواهد کاری در تلویزیون بسازد و به من پیشنهاد دهد با کمال میل آن را می پذیرم.

کد خبر 291158

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha